Wednesday, April 28, 2010

UjiAn DaRi-Mu

Tadi aku exam...Ntah nape,aku jadi lupe pe yang aku da baca semalam.Sedih sangat.Macam2 aku fikir.Nape ni??Banyak ke dosa aku sampai Allah nak uji aku sampai camni??

Pas2 aku merenung sejenak??maybe ni dugaan Allah buat aku.Aku.Aku pun baca la doa yang aku ingat.Ya Allah Kau bantulah hamba-Mu...

Tak lama pas2,aku ingat balik.sikit demi sikit.Alhamdulillah...Aku teruskan menjawab exam yang tertangguh tadi.

Selepas selesai aku menjawab semua soalan,aku berfikir lagi,betapa banyak dosa yang aku dah buat sampai Allah hilangkan sekejap ingatan aku terhadap pe yang aku da study b4 ni..

Aku sedar,dalam aku menjalani kehidupan ini,banyak benda yang aku da wat.Ramai orang di sekeliling aku,x semua aku leh jaga hati mereka.Maybe da sorang dua yang x maafkan aku..hu2.

Tapi pe2 pun,aku bersyukur,aku boleh jugak jawab exam tue walaupun susah.Just sekarang aku memohon pada-Mu ya Allah bantulah hambamu ini,aku bertawakal pada-Mu,hnaya pada-Mu aku berharap...ameen.

2 comments:

  1. SALAM..MUNGKIN BUKAN ATAS DOSA KAMU..
    MUNGKIN ALLAH INGIN MENGUJI KAMU..INSYAALLAH..SAMA2 KITA MELAMAR KEJAYAAN DLAM SEM 2 NIH..:)..INSYALLAHH...

    ReplyDelete
  2. na syg, sba ea....jgn cepat mengalah...na kan kuat...I believe it..=)

    ReplyDelete

hALwa tELinGa