Saturday, April 24, 2010

TAUBAT DAN PENGAMPUNAN

kekadang terfikir sejenak, betapa banyaknya dosa aku pada Rabbul 'izzati...
seharian aku menghirup udara kurniaannya...
aku makan dari rezeki yang dianugerahkannya...
senang cakap, segala yang aku perolehi adalah dengan izinnya...



namun sejauhmanakah kesedaranku tentang semua itu...
Bertaubatkah aku dengan selautan dosaku..?????
apa sudah dijamin syurgakah untuk insan hina ini...
Ya Allah......
kuharap pintu taubat untuk hambaMu yang kerdil lagi hina ini masih belum tertutup....
bimbang, andai saat ini yang terakhir untukku...
diterimakah taubat ku...????
terampunkah  dosaku...????
termenung jauh aku mengenangkan semua ini...



Ya Allah, Kau kuatkanlah keimanan dan ketakwaan hamba Mu ini...
berikanlah peluang untuk aku melaksanakan tanggungjawabku kepada Mu Ya Allahh...
keharap nanti, masih ada ruang dihujung jalan untukku bertemu dengan
SYURGA Mu ya Ilahi....

dosa ini tak tertanggung lagi...macam mana aku nak hadapi hari - hari mendatang...
selautan dosa yang tak tau bila akan kering...
nak diselindung disebalik secubit pahala, yang entah diterima atau tidak olehNya....
Ya Allah....hinanya diri ini dihadapan Mu...

terimalah taubatku ini...
aku lemah dan tak bermaya Ya Allah...



Ya Rabb...:_(

wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment

hALwa tELinGa