Thursday, April 15, 2010

SUMBER KETENANGAN DIRI INI...=)

terkadang hati ini terasa jauh dari Ilahi,takut dan bimbang kalau rahmat Allah tidak bersama ku...aku insan lemah yang sangat memerlukan panduan darinya...


sejak dari pagi, aku pegang al - Quran, aku bacanya...entah kenapa aku rasa macam sesuatu yang tak kena dengan diri ini..
alhamdulillah,selepas baca beberapa ketika,terasa ketenangan mula menggigit hati ini...hati aku rasa sayu...
Allah masih bersama hambanya yang banyak berdosa ini...
Ya Allah, ampunilah segala dosa dan kesalahanku...
aku sedar, dosaku banyak tak terhitung....aku hambamu yang lemah, terkadang lalai terkadang leka...
aku mohoh pada Mu ya Allah, berikanlah kekuatan iman kepada diri ini Ya Allah...:_(

aku dambakan ketenangan dari Mu ya Allah....
kalam Mu ini mendamaikan aku...Alhamdulillah...

Ya Allah, permudahkanlah perjalanan hidup hambamu ini,
lancarkanlah pekerjaan ku Ya Allah,
bimbinglah diri ini dengan petunjukMu Ya Allah,
ampunkanlah segala dosa dan kesalahanku Ya Allah,
terimalah taubatku ini Ya Allah...ameen...

wallahu a'lam..

No comments:

Post a Comment

hALwa tELinGa