Tuesday, May 4, 2010

.:mEncAri iNsAn beRnaMa aKu:.

kadang - kadang, terfikir sejenak, adakah aku kenal
SIAPA SEBENARNYA DIRI INI....??
petah bila berhadapan dengan insan lain, menampakkan kekuatan aku
kononnya...
namun didalam diri ini, telah banyak dosa kepada Allah yang belum tahu "STATUS"nya....
sudah terampunkah dosa - dosaku....
atau buat kesekian kalinya, semakin bertambah "KOLEKSI " hina itu...


dosa nan lalu mengikuti kemana sahaja hayunan langkah ku....
selagi keampunan ilahi belum berkunjung, mana mungkin keredhoanNya akan "MENYERTAI" ku...
aku bimbang, saat aku di"jemput" kelak
adakah sudah terbayar segala hutangku dengan AL - MALIK..??
insan kerdil lagi hina ini tak mampu menanggung segala kesalahan dan dosa...

semoga taubatku akan dipandang dan diterima Allah....aku yakin janji-Nya

" Dan barangsiapa yang memohon kepadaku, maka akan aku perkenankannya "

insyaAllah, andai aku terus berusaha dna memohon daripada-Nya
nescaya kelak, akan diterima oleh-Nya...
insyaAllah

 
semoga, aku bersyukur kepadaMu atas kurnianMu kepadaku...
kehadiran insan yang sentiasa menasihati dan menegurku
tatkala aku melakukan kesilapan
walau aku sedar, teramatlah baik insan itu kepadaku
namun aku belum cukup membalas segala kebaikannya kepadaku selama ini....


merenung sejenak diri ini...
memikirkan betapa kerdilnya aku...
dengan segala kekurangan dan kelemahan yang ada....
aku sedar, masih banyak yang perlu akau lakukan untuk menjadi "AKU"

terfikir di benak ini, sudah ku kenalikah sepenuhnya DIRI INI..??

wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment

hALwa tELinGa