Friday, July 23, 2010

.: rEncAm kEhiDupAn :.

kdg2 hidup ini sukar untuk dijangka...
ada masa kita susah,ada masanya kita senang..
namun di sebalik semua itu,
akan ada hikmah dari Rabbul 'Izzati...

aku terkadang melatah..
dek kerana kepayahan yang kunjung tiba...
tak henti bertimpa timpa...
tanpa aku sedar,
ada sinar dipenghujungnya...

aku akur,diri ini ada amanah..
tanggungjawab itu,perlu kau selesaikan...
disebail semua itu,aku bersyukur..
masih ada insan yang sanggup bersama - sama menguatkan ku..
memberikan semangat untuk aku mengerti...
perjuangan ini BUKAN terhenti disini!!!



kayuhan ku masih jauh...
dayungan ini perlu terus aku lakukan...
insyaAllah,kelak penamatnya akan aku temui..
dengan keadaan yang paling baik dan sempurna...
Demi Allah Azza Wajalla...

akan aku teruskan perjuangan hidup ini..
sebagai hamba kepada ilahi...
anak kepada abah ummi...
dan raja kepada permaisuri hidup ini..
aku faham,pahit manis rencam kehidupan...
terkasar tersilap tak mampu dielakkan...

tapi PERCAYALAH...
kebaikan akan muncul,
KEJAYAAN akan timbul.....
disebalik segala kepayahan ini...
berdoalah,agar ianya aku kecapi,sebelum ku kembali menghadap
ILAHI

nukilan : izzwana

No comments:

Post a Comment

hALwa tELinGa