Thursday, November 26, 2009

SELAMAT HARI RAYA 'AIDIL ADHA


Selamat hari Raya Haji! by ardikashfi.
Salam 'aidil adha dari izzwana...semoga kedatangan 'aidil adha kali ini membawa seribu makna kepada kita semua sebagai seorang muslim, disisi Allah s.w.t. Sepanjang sem satu di universiti, kini kita semua di kampung halaman masing - masing untuk meraikan hari yang dikenali sebagai raya korban, disamping keluarga tersayang..




Sekadar renungan untuk tatapan bersama, kisah putera kepada Nabi Adam a.s, tatkala masing - masing memberikan hasil dari usaha masing - masing untuk menjadi korban dihadapan Allah s.w.t, salah satu diterima dan yang satu lagi telah di tolak oleh Allah lantaran melihatkan keikhlasan dan kemulian hati Habil yang telah mempersembahkan korban yang paling baik dan paling disayangi dari harta yang dimilikinya, manakala Qabil lagi pula adalah sisa dan saki baki yang tidak lagi di inginkan..

INGATLAH...!!!!!!!janji Allah s.w.t kepada sekalian hambanya, barangsiapa yang memberikan dan munumpukan ketaatan kepada Allah dengan sepenuh ketaatan dan keikhlasan, maka janji Tuhan itu pasti, ni'mat dan ganjaran yang terbaik menanti disana...namun barang siapa yang melakukan sebaliknya,INGATLAH, AZAB ALLAH ITU MAHA PEDIH AZABNYA...!!!!!

Semoga segala apa yang kita "korban"kan dan lakukan,akan dinilai oleh Allah s.w.t, moga - moga segal apa yang kita "korban"kan itu adalah yang terbaik dan diterima oleh Allah s.w.t sebagai amalan dan bekalan untuk ke hari Akhirat sana..

Moga 'Aidil Adha kali ini akan memberikan kesedaran dan kekuatan Iman yang lebih jitu kepada kita semua untuk bersiap sedia menghadap - Nya kelak...SALAM LEBARAN BUAT SEKALIAN RAKAN TAULAN, SALAM 'AIDIL ADHA...

wallahu 'alam...

izzwana

No comments:

Post a Comment

hALwa tELinGa